Tags

, , , , ,


Mengenangkan kembali zaman kanak – kanak dahulu sewaktu bulan puasa, kanak – kanak tak boleh lari dari sifat hendak makan dan minum diwaktu siang hari walau pun adakalanya tidak disengajakan oleh faktor umur mereka yang masih kecil lagi tetapi bagaimana pula jika ianya berlaku kepada orang dewasa??? Akibat  hasutan bau makanan  manusia  terlalai dengan nafsu yang sukar dikawal di bawah pemikiran tak terkawal. Disini saya ceritakan semula kejadian yang mencuit hati di tempat kerja saya.. ceritanya begini….


8:45 pagi

Ajih : Hello bro !!! makan apa pagi ne ???

Che Kama : Mana ade makan pagi ne…. AKU POSE LAAA…

Ajih : Oooo yeee keee,,, pose plak padan tak nampak kat kedai sebelah



10:45 pagi

Rosly : Mana nak makan tengah hari che kama… takkan nak makan dengan bro Ajih jee..

Che Kama : Eh… aku pose ari neee

Rosly : Pose…. yeeee keee

Che Kama : Hari ne kome pergi le makan… aku pose 6…

Rosly : Ne sape punya tappawer kuning ne ??? Ah dalamnye ade cucur cempedak neee… Uhhh sedapnya… bau pun mengancam nee..

Nota: (Bekas cucur cempedak diletakkan di sebelah meja Che Kama oleh si Ija pada pagi itu untuk memudahkan semua staff merasa cucur yang dibuat olehnya)

Che Kama : Ija punya cucur cempedak tu… dia yang letak situ… Aku tak heran pun…………….. sebab aku pose..

Rosly : Ija !!!! Eh aku makan satu cucur cempedak ne tau !!!

Ija : Makan lah !!!  tak sapa nak larang !!! Memang aku nak bagi orang rase…..



4:45 petang

Rosly :  Uhhh !!! Sedap sungguh cucur cempedak nee… udah petang gini pun masih manis lagi dan rangup dimakan….. (sambil makan mengadap Che Kama yang sedang buat kerja di mejanya)

Che Kama : Iyeekeee sedap !!! (Lantas Che Kama makan sebijik cucur berkenaan)

Rosly : Eh… tadi Che Kama kata pose ari ne…… ne ngapa makan pulak ????

Che Kama : Astaga !!! Ya allah aku lupa yang aku pose ari ne………. hari ne dah hari ke 6 aku pose…. aduh, aduh !!!! kah.kah.kah.kah…… Che kama gelak seorangan…

Che Kama : Apa nak buat… benda sedap tak makan rugi pulak…… hahhahahahahahahahaha keh keh keh

Rosly : Oooo ini rupanya kena gode dengan Ija punya cucur cempedak terus tinggal pose yeee……. kah.kah.kah.kah



Mendengar riuh rendah tu semua staff  disitu GELAK BESAR kepada Che Kama yang tak pose dibuatnya disebabkan CUCUR CEMPEDAK IJA GEBU…. .

ITU LAH CERITA – CHE KAMA POSE YANG YOK